For Better Performance Please Use Chrome or Firefox Web Browser

احمد صداقت، روح الله ارسطوئی، شبیه سازی عددی جریان حول بدنه بالگرد روبین با مدلسازی روتور، نشریه علوم کاربردی و محاسباتی در مکانیک، دانشگاه فردوسی مشهد، سال 25، شماره 1، پاییز و زمستان 1392، صفحه 1-15.

نشريه علوم كاربردي و محاسباتي در مكانيك سال بيست و پنجم، شماره يك، 1392
 
شبيه سازي عددي جريان حول بدنه ي بالگرد روبين با مدل سازي روتور
 
( احمد صداقت( 1) روح اله ارسطوئي ( 2)
 
چكيده
در اين پژوهش، جريان سه بعدي حول بدن هي بالگرد در حضور روتور در حالت پايا شبيهسازي شده است. روتور توسط مدل
ديسك محرك با يك شبك هي حلقوي مد لسازي م يگردد و با جملات چشمه به معادلات مومنتم افزوده م يشود. اين مد لسازي روتور،
سرعت محاسبات عددي را ب هنحو چشمگيري افزايش م يدهد. جريان حول اين بالگرد، در شش وضعيت مختلف از نسبت پي شروش و
ضريب تراست روتور شبيهسازي شده است. دقت نتايج حاصل از توزي عهاي يكنواخت، خطي و تئوري المان پره بر جملات چشم هي مومنتم
بررسي شده است و با انتخاب توزيع توسط تئوري المان پره ب ههمراه تصحيحاتي بر زواياي گام روتور، ضرايب فشار بر روي بدن هي بالگرد،
 رو شهاي مختلف / تغييرات نيروي تراست و قدرت آن ب هنحو قابل قبولي با نتايج تجربي منطبق شده است. براي ضريب تراست اسمي 06
 براي نتايج سطح بالايي / 0 با نتايج تجربي مقايسه شده است. در نسبت پي شروش 23 / 0 و 23 / بارگذاري روتور براي نسبت پي شروش 05
 براي سمتي كه تيغهها به بالگرد نزديك / بالگرد تفاوت چنداني ميان رو شهاي ب هكار گرفت هشده ملاحظه نميشود. در نسبت پي شروش 05
ميشوند (سمت استاربورد) ، وضعيت نتايج رو شهاي همراه با اصلاح، ب هتر از روش المان پره است. حضور پايه تأثير بسزايي در نتايج مربوط
 داشته است و موجب كاهش فشار در قسم تهاي عمدهاي از دم بالگرد شده است. / به نسبت پي شروش 23
 
واژه هاي كليدي بدنه و روتور بالگرد، شبيهسازي عددي، ديسك محرك.
Journal Papers
ماه: 
Fall
سال: 
1392

تحت نظارت وف ایرانی